Fiat heeft voor de Bravo een nieuwe automaat ontwikkeld. De zogenaamde Dualogic-transmissie kan zowel volautomatisch als met flippers aan het stuur geschakeld worden en komt beschikbaar voor twee motoren.
De Dualogic is een doorontwikkeling van de sequentiële automaat die in de Croma en Grand Punto wordt geleverd. Het nieuwe exemplaar heeft zes verzetten en is een welkome aanvulling op het Bravo-gamma, dat tot nu toe alleen een zes versnellingen tellende handbak kende.
De automatische modus heeft twee standen, ‘normal’ en ‘eco’. Uiteraard is die laatste stand gericht op het terugbrengen van het verbruik, waarbij de transmissie al bij weinig toeren overschakelt naar de volgende versnelling. Daarvoor heb je wel een motor met veel koppel nodig, vandaar dat de Dualogic leverbaar wordt op de 1.4 T-Jet (120 pk en 206 Nm) en de nieuwe 1.6 Multijet (120 pk en 300 Nm).
Volgens Fiat ligt het verbruik van de Bravo met Dualogic lager dan bij de versie met handbak. Voor de benzineuitvoering is de winst 0,2 liter per 100 kilometer en bij de diesel 0,3 liter. Dat betekent dat het verbruik van de twee motoren respectievelijk op 1:15,4 en 1:21,7 ligt. Wat de Dualogic in Nederland moet gaan kosten is nog niet bekend.